Julpepp

Mitt i tankarna drog jag slutsatsen att december är något utav en favoritmånad. Trots en hel del som ska hinnas med älskar jag tiden innan jul. Allting är så glatt, mysigt och stämningsfullt oavsett om man befinner sig här hemma, i skolan eller ute på stadens gator. För att allt ska bli definitionen av perfekt önskas snö från min sida.
Ser du stjärnan i de blå?
Allt du önskar kan du få
osv...
I hopp om att snö-önskan ska slå in kan jag så länge glädjas åt den önskan som redan är uppfylld, dvs att det traditionella pepparkakshuset är uppe. Dessutom har "muppluciatåget" (som vi kallar sötnosarna) tagit plats. De är utan tvekan min favortidekoration inom husets väggar haha. Kram på er! /A
Dessvärre har mamma inte formaterat luciatåget enligt tradition, då de ser som sötast ut. Det rättar jag själv till nu! Tjing
Postat av: ellen nilsson

sv. härligt :D

2013-12-04 @ 21:10:47
URL: http://ellenrutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0